Skuteczny email marketing – po co?

Strona główna/Email marketing/Skuteczny email marketing – po co?
  • skuteczny email marketing

Skuteczny email marketing

E-biznes i biznes tradycyjny mają swoje różnice, ale i podobieństwa. Podobieństwami są np.: produkty, usługi (naturalnie są tutaj też różnice), reklama, marketing, obsługa klienta. Ktoś powie, że te biznesy się przecież znacznie różnią. Generalnie jednak w swym rdzeniu każdy biznes potrzebuje jakiegoś produktu lub usługi oraz pozostałych elementów, które wyżej wymieniłem.

Zgodzimy się chyba jednak wszyscy, że istnieją dwa elementy, które są wspólne dla absolutnie wszystkich biznesów tradycyjnych czy e-biznesów. Ciekawy jestem czy czytający ten tekst pomyśleli o tym samym, o czym teraz chciałbym napisać.

Znaczna cześć naszych czytelników to doświadczeni przedsiębiorcy mający swoje sukcesy i z pewnością wiedzą jakim czynnikom je zawdzięczają. Uważam jednak, że czasami warto o pewnych elementach sobie przypominać mimo pozornej ich oczywistości. Poza tym wiem, że są też wśród naszych czytelników początkujący biznesmeni o mniejszym doświadczeniu.

Wracając do tematu chciałbym dokładniej się przyjrzeć tematyce relacji z klientem oraz jego obsługą. Naturalnie jedno wypływa z drugiego. Choć aby była szansa, że człowiek który szuka zaspokojenia swoich różnorodnych potrzeb i zagląda do naszego biznesu zainteresował się nim, warto go jakoś zachęcić przez budowanie pozytywnej relacji.

I tu są właśnie te pewne istotne różnice między biznesem tradycyjnym, a e-biznesem. W jednym drugim biznesie jest ważna lista adresowo-kontaktowa z tym jednak, że w biznesie tradycyjnym najczęściej jest to kontakt bezpośredni (adres, telefon), a w e-biznesie adres email.

Tu dochodzimy to co jest solą ebiznesu: skuteczny email marketing. Jest on moim zdaniem (tak mówią też zgodnie najwięksi gracze w tej branży) najistotniejszym jego elementem. Jest on jedną ze składowych części tzw. marketingu bezpośredniego.

Głównym narzędziem w tej dziedzinie jest system do email marketingu, tzw. wielokrotny autoresponder. Umożliwia on szybkie i wygodne rozsyłanie masowego mailingu. Jak wiadomo każdy klient lubi się poczuć wyróżniony, ważny i poczuć, że na niego kierujemy swoją uwagę. Umożliwiają to przeróżne metody copywritingu e-mailowego. Tym tematem zajmę się dokładniej w innym artykule.

Wszystkie metody e-mail marketingu mają na celu zbudowanie relacji, więzi, a z czasem zaufania klientów. Jest niezwykle ważna zasadą, że klienci na ogół kupują od tych których lubią – i którym ufają. Dlatego tak kardynalne znaczenie ma życzliwe podejście do klienta, szczere zainteresowanie się nim i jego problemami, chęć służenia mu.

Jest niemal regułą, że klienci doceniają dobrą staranną i życzliwą obsługę. Chętnie wracają do tak działających firm, a zdarza się, że ją polecają innym.

Zobacz: Następny artykuł o email marketingu

Autor: Tomasz

By |15 czerwca 2012|Categories: Email marketing|0 komentarzy

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz