Co powininen zawierać skuteczny mailing?

Strona główna/Email marketing/Co powininen zawierać skuteczny mailing?
  • Skuteczny mailing

Skuteczny mailing

W dzisiejszych – ciekawych biznesowo – czasach w biznesie króluje marketing. Ma on coraz istotniejsze znaczenie ze względu na coraz większą konkurencję, coraz lepsze jej produkty oraz coraz intensywniejsze działania marketingowe innych firm.

Wśród bardzo różnych narzędzi dystrybucji towarów i usług coraz większe znaczenie ma internet. Biorąc oba trendy pod uwagę, w naszym kraju – ze względu na coraz szybsze łącza i spadające ceny usług internetowych – coraz dynamiczniej rozwija się e-biznes.

Podobnie jak w biznesie tradycyjnym, do jego efektywnej działalności niezbędne jest zbudowanie trwalej, mocnej więzi z klientami. Dlatego też już od jego zarania poczesne miejsce w budowaniu relacji ma tzw. email marketing.

Wiadomo na podstawie wieloletnich badań i praktyki, że aby mieć szansę na rozwój swojego ebiznesu, obok dobrego produktu – czy wysokiej jakości usług – konieczne jest wyróżnienie się wśród bardzo wielu e-biznesów działających w różnych branżach.

Najskuteczniej można to zrobić właśnie przez wzorowy i skuteczny mailing w którym to na pierwszy plan wychodzi budowanie trwalej więzi z klientami. Przy tak wielkiej konkurencji, prawdziwym potopie przeróżnych usług i produktów wygrywa ten, kto potrafi rozpoznać potrzeby klientów i je efektywnie zaspokajać.

Wiadomo, że nie każdy czytelnik bloga, newslettera czy biuletynu zostanie naszym klientem. Są tego bardzo różne przyczyny. Konieczna więc jest więc jak największa lista mailingowa. Buduje się ją, jak wiadomo, przez squeeze page. Po uzyskaniu adresu email wysyła się czytelnikowi różne darmowe materiały – np. raporty czy e-booki z wartościową wiedzą.

Jest to już pierwszy, bardzo ważny krok w email marketingu. Jak wiadomo pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne i nie można tutaj pozwolić sobie na żadne błędy. Rozsyłana wiedza musi być starannie przemyślana, opracowana i wysyłana zgodnie ze złożoną obietnicą.

Bardzo ważne znaczenie ma tzw. wielokrotny autoresponder czyli oprogramowanie do obsługi masowego mailingu. Jest dziś na rynku sporo wartościowego oprogramowania które można wybrać sobie według własnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Istnieją też darmowe autorespondery lub możliwość wypróbowania darmowego autorespondera przez pewien czas, np. tydzień.

Mają one przeróżne funkcje i możliwości techniczne oraz formy opłat. Zasadniczo dzielą się one na opłacane abonamentowo lub jednorazowo. Wszystkie one – oraz inne dostępne na rynku – spełniają jedną, bardzo ważną funkcję: umożliwiają masowy, wielokrotny mailing (wysyłkę maili do czytelników i potencjalnych klientów). Bez nich obsługa dużych baz adresowych byłaby praktycznie niemożliwa.

Dzięki nim można rozsyłać emaile konwersacyjno-biznesowe, oferty itd. Można to robić po ustawieniu opcji w programie (np. ustawić częstotliwość wysyłki mailingu). Jest też innych wiele przydatnych funkcji, ale te omówię ewentualnie w osobnym artykule.

Mimo,że stosujemy masowy mailing, musimy tak redagować maile, by pogodzić ich pewną ogólność i indywidualnym podejściem. Jest to istotny element psychologiczny w email marketingu. Każdy z odbiorców musi czuć doceniany i szanowany. Bardzo istotnymi elementami w masowym mailingu są tytuły maili oraz nagłówki.

Najczęściej sprawdzają się nagłówki intrygujące, nietuzinkowe, a czasami nawet lekko szokujące. Nagłówki powinno być koniecznie spersonalizowane. Personalizacja nagłówków polega na używaniu imion naszych korespondentów. Jak wiadomo większość ludzi lubi swoje imiona i tak zaczęty mail usposabia ich bardziej życzliwie i zachęca do jego przeczytania.

Decydującym jednak elementem jest naturalnie sama treść maili. Zależy ona ona zarówno od grupy docelowej jak i od rodzaju korespondencji. Ja osobiście jestem zdecydowanym zwolennikiem stylu przyjacielskiego, a nie korporacyjnego. Nie zawsze jest on możliwy ale wszędzie tam gdzie sytuacja go umożliwia zachęcam do jego stosowania.

Zobacz: Następny artykuł o email marketingu

Autor: Tomasz

By |15 czerwca 2012|Categories: Email marketing|0 komentarzy

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz